Alltid dyngserri.

torsdag 26 april 2007

Dataref i mitt hjärta

Häromveckan köpte jag ett 1gb RAM-minne till min dator men när jag kom hem och skulle sätta in det så upptäckte jag att det inte passade. Jag hade skrivit in till Compaq och frågat vilken sort som jag skulle ha och dom hade sagt DDR2. Det var också vad jag hade köpt men nu satt jag där och det gick inte in. Dum som jag hade varit hade jag inte kollat efter själv i datorn och när jag tittade på det andra minnet som satt i så var det ett vanligt DDR.

Jag trodde det inte var någon idé att ens försöka byta det på Dataref där jag köpt det eftersom det stod på kvittot "Ej öppet köp, bytes vid obruten förpackning". Idag så gick min pappa ditt och pratade med dem (jag är nämligen sjuk). Allt gick bra och han fick ett likadant fast DDR utan några problem. Riktigt hyggliga pojkar dom där på Dataref alltså, snabb kontakt och svarar på frågor med, rekommenderas varmt!
Väntar spänt på att få minnet nu.

Dataref

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har alltid fått lära mig att DDR handlar om tysk politik, men tydligen så har jag fattat fel. ;)

Alex sa...

Haha, i detta felet så har du fel ja. =)